تاریخ : 1402/08/23



مهرداد حسن زاده شهردار محمدشهر خبرداد:

برگزاری بیست و پنج عنوان دوره آموزشی تخصصی و عمومی برای کارکنان شهرداری محمدشهر در نیمه دوم سال ۱۴۰۲

به گزارش اداره روابط عمومی شهرداری محمدشهر ، مهرداد حسن زاده شهردار محمدشهر با اعلام این خبر افزود: این دوره ها به‌ صورت حضوری و با مجموع ۲۱۰ ساعت آموزش و مشارکت سیصد و شصت شرکت کننده و در نهایت اجرای پنج هزار و هشتصد نفر ساعت آموزش برای پرسنل به اجرا در خواهد آمد.
وی گفت به جز موارد فوق دوره هایی نیز توسط استانداری برگزار میگردد و در دوره هایی محمدشهر میزبان شهرداریهای استان خواهد بود.

نماینده شهرداران استان در کمیته آموزش و توانمندسازی شهرداریها گفت:
آموزش کارکنان مجموعه‌ای از فعالیت‌های برنامه ریزی شده از سوی سازمان برای ارتقا دانش و مهارت‏‌های فنی کارکنان است که برای آنها این فرصت را فراهم می‌کند تا در سمت شغلی خود، دانش فنی و تخصصی خود را افزایش داده و مهارت‌های جدیدی را برای انجام حرفه خود کسب کنند که همه این موارد در نهایت منجر به رشد و پیشرفت سازمان می‌شود، پس آموزش هزینه نیست، یک ضرورت و امری حیاتی برای هر سازمان است.

وی افزود: در برخی سازمان‌ها اکثر پرسنل در مهارت‌های حرفه ای خود دارای ضعف هستند یا آنچه که از قبل آموخته ‌اند خارج از آموزش‌هایی است که اکنون در سازمان مورد نظر به عنوان پرسنل انتظار می‌رود انجام دهند و با این شرایط مشغول به کار شده و در کمال تعجب مدیران سازمان انتظار دارند افراد به بهترین نحوه نیز برایشان کار کنند.
این بی توجهی به منابع انسانی از سوی مدیران سازمان باعث می‌شود به مرور کارکنان انگیزه‌ خود برای ادامه کار از دست بدهند و در نهایت مجبور به ترک موقعیت کاری خود شوند که این شروع یک فاجعه برای هر سازمان است و باعث ضرر و زیان‌های بسیاری می‌شود.


حسن زاده افزود: بیشتر سازمان‌ها اهمیت آموزش اولیه شغلی و آموزش کارکنان جدید را درک می‌کنند، اما در ادامه راه از لزوم تداوم آموزش ، غفلت می‌کنند و بهای سنگینی را برای از دست دادن استعداد و بهره‌وری  می‌پردازند. پس آموزش کارکنان باید به عنوان یک برنامه مداوم در سازمان جریان داشته‌ باشد، به نحوی که دانش و مهارت‌های به‌روز را در نقش‌های فعلی برای تسهیل و بهبود عملکرد شغلی، در اختیار کارکنان قرار دهد.
پس لازم است هر سازمانی بر روی توسعه و پرورش منابع انسانی خود مانند کاشتن یک درخت سرمایه‌گذاری کند.

شهردار محمدشهر گفت: برای رسیدن به شرایط ایده‌آل و بهره‌وری و رشد هر سازمان روش‌های متعددی وجود دارد، اما یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای رسیدن به این اهداف، سرمایه‌گذاری در امر آموزش کارمندان و منابع انسانی آن سازمان است.

وی در پایان با بیان اینکه وجود نیروی انسانی متخصص در مجموعه مدیریت شهری علاوه بر سودمندی برای شهر، موجب بهره‌وری بیشتر و جلوگیری از اتلاف منابع و دستیابی به نتایج مطلوب در حوزه خدمت‌رسانی به شهروندان می‌گردد، گفت: مجموعه‌ای موفق است که همه ارکان آن با بهره‌مندی از دانش روز و ارتقای مهارت‌های فردی در مسیر خلق ارزش و خیرخواهی عمومی تلاش کنند  و در این راه مجموعه مدیریتی شهرداری محمدشهر همواره به این واقعیت اعتقاد دارد که برگزاری دوره‌های آموزشی و دانش‌افزایی سبب می‌شود تا کارکنان شاغل در مجموعه بتوانند متناسب با تغییرات سازمانی در مسیر خدمت‌رسانی هرچه بهتر به شهروندان تلاش کرده و بیش از پیش بر کارآیی خود بیفزایند. به همین دلیل توجه به موضوع آموزش و توانمندسازی، به‌منظور مدیریت مؤثر برای بهبود شایستگی کارکنان ، در دستور کار شهرداری محمدشهر قرار دارد.