تاریخ : 1402/04/24



خبر محمدشهر: محمد مهرزاد، نائب رئیس شورای اسلامی استان البرز با اشاره به اهمیت موضوع پسماند گفت: شهرداری‌ها می توانند از محل پسماندها درآمد پایدار داشته باشند، اما به دلیل عدم برنامه ریزی مناسب، پسماندها عامل ایجاد مشکلات بهداشتی و بیماری های عفونی شده اند که مدیریت این امر باید در دستورکار مدیریت های شهری در استان قرار گیرد.

وی استفاده از روش های جدید در دفع پسماندها و سرمایه گذاری‌های عظیم با مبابغ بالای ارزی را از جمله نیازهای مبرم استان البرز دانست و افزود: در خصوص زباله های منازل و بیمارستان‌ها دستورات اکیدی از سوی استاندار برای بازسازی محل دفن زباله ها صادر شده است. وی از محل دفن زباله های استان یعنی سکوی حلقه دره نیز بازدید کرده و رسیدگی به این مسئله را در اولویت امور قرار داده است.

عضو شورای اسلامی شهر محمدشهر عنوان کرد: دفن زباله ها در حلقه دره معضلات اجتماعی و بهداشتی فراوانی را ایجاد کرده است، بنابراین در این زمینه باید از روش های بروز جهانی استفاده شود که مستلزم سرمایه گذاری های عظیم است، البته قبل از ورود سرمایه گذاران باید زیرسازی و برنامه ریزی های لازم از سوی مدیریت شهری صورت گیرد.

مهرزاد با تاکید بر ضرورت فرهنگسازی برای تفکیک زباله های تر و خشک از مبدا بیان کرد: بازیافت زباله های تر مانند باقیمانده و پوست میوه ها و تفاله های چای می تواند کودی را تولید کند که در فضای سبز شهری استفاده شود. البته در این خصوص نیاز به فرهنگ سازی غنی است که سازمان صدا و سیما تا حد زیادی می تواند در این مسیر موثر واقع شود.

وی اظهار کرد: بازیافت بهینه نخاله های ساختمانی در قالب مصالح ساختمانی مبحث بسیار مهمی است که با توجه به حجم پایین نخاله ها در شهرهای اقماری کرج، سرمایه گذاران بخش خصوصی حاضر به مشارکت نیستند. دستگاه‌های استان البرز درصدد هستند با مشارکت یکدیگر دستگاه موردنظر را تهیه کنند تا مشکلات نخاله های ساختمانی استان به صورت مطلوب مرتفع شود.