تاریخ : 1401/12/01



مهرداد حسن زاده روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به کمبود فضای آموزشی در محمدشهر با مجوز شورای اسلامی این شهر ۶ قطعه زمین مناسب برای ساخت ۶ مدرسه تامین و جانمایی شد .

وی ادامه داد: ساخت یکی از این مدارس طی روزهای اخیر در این شهر آغاز شد و پنج مدرسه دیگر نیز به تدریج احداث می شود.

شهردار محمدشهر گفت : مدیریت شهری محمدشهر کرج افزون بر تامین زمین آموزشی در سایر بخش ها نیز به مدرسه ها کمک می کند.

استان البرز با کمبود حدود هفت هزار کلاس درس مواجه است.

اجرای ۱۴۰ هزار متر مربع آسفالت معابر محمد شهر

حسن زاده با اشاره به فعالیت های عمرانی در محمد شهر بیان کرد: امسال ۱۴۰ هزار متر مربع از معابر این شهر بهسازی و آسفالت شد و به تازگی نیز مقادیر زیادی قیر رایگان از محل کمک های دولت برای آسفالت ۶۰هزار متر مربع از معابر این شهر تامین شده است.

شهردار محمد شهر گفت : امسال در مجموع ۳۵ میلیارد تومان برای آسفالت و بهسازی معابر محمد شهر اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: در آستانه بهار ۱۴۰۲ اقدامات موثری برای بهبود وضعیت ترافیکی معابر محمد شهر صورت گرفته ضمن آنکه چهار پارک محله ای برای افتتاح در نیمه شعبان آماده شده است .

حسن زاده با بیان اینکه یکی از رویکردهای مدیریت شهری محمدشهر توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال برای جوانان و خانواده ها است ، گفت : بر همین اساس امسال ساخت سه مجتمع پذیرایی و تجاری بزرگ در این شهر آغاز شده است.

وی ادامه داد: عملیات ساخت یک مرکز تامین مایحتاج عمومی نیز با زیربنای ۱۱ هزار متر مربع همزمان با نیمه شعبان در محمد شهر آغاز می شود ضمن آنکه ساخت یک پارکینگ عمومی به ظرفیت ۱۷۰ دستگاه خودرو در این مجتمع پیش بینی شده است .

احداث ۶ کیلومتر شبکه جمع آبهای سطحی

شهردار محمدشهر با اشاره به مخاطرات سیل در سال های گذشته گفت: امسال ۶ کیلومتر شبکه جمع آوری و هدایت آبهای سطحی در محمد شهر اجرا شد . همچنین ۱۰ کیلومتر عملیات جدولگذاری در این شهر ب اتمام رسید.

حسن زاده افزود : یکی از مخاطرات زیست محیطی و سیلابی ، رودخانه سیاه جوی کرج است که امسال برای مهار آسیب های این رودخانه اقدامات لازم صورت گرفته است.

وی بیان کرد: در آستانه نیمه شعبان و نوروز ۱۴۰۲ طرح زیباسازی معابر و سیمای شهری محمد شهر با گل آرایی و نورپردازی آغاز شده است.

وی یادآور شد: امسال نیز سه هزارو۲۰۰ متر مربع پیاده روسازی در محمد شهر اجرا شده است . تجهیز فرهنگسراها و سالن های ورزشی ، دیوار کشی محوطه مصلای نماز جمعه و ساماندهی گلزار شهدای محمدشهر از دیگر اقدامات صورت گرفته در سال جاری است .

محمدشهر با ۱۷۰ هزار نفر جمعیت در جنوب کرج واقع است.