تاریخ : 1401/11/09



استان البرز در بخش سرانه فضای آموزشی آخرین استان کشور و بعد از استان سیستان و بلوچستان قرار دارد

    خبر محمدشهر به گزارش خبرنگار ایرنا، علی حجرگشت روز شنبه در آیین کلنگ زنی مدرسه ۱۲ کلاسه فاطمه الزهرا (س) در کرج افزود: زیرساخت های آموزشی، پرورشی و ورزشی البرز متناسب با جمعیت دانش آموزی آن رشد نکرده به گونه ای که با میانگین کشوری فاصله زیادی دارد.
وی یادآورشد: جمعیت دانش آموزی این استان به دلیل مهاجرت ها روند افزایشی دارد.
حجرگشت با بیان اینکه استان البرز در بخش سرانه فضای آموزشی آخرین استان کشور و بعد از استان سیستان و بلوچستان قرار دارد، عنوان کرد: تامین زمین یکی از چالش های اصلی ساخت کلاس های درس در استان البرز را تشکیل می دهد.
وی ادامه داد: نبود زمین برای ساخت مدرسه در نواحی چهار گانه آموزش و پرورش کرج ، محسوس تر است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز تصریح کرد:خیرین مدرسه ساز در ساخت فضاهای آموزشی این استان عملکرد بسیار خوبی دارند که قدردان همت والای معنوی این عزیزان در البرز هستیم.
حجرگشت اظهار کرد: سالانه بیش از ۱۲ هزار دانش آموز مهاجر وارد مدارس استان البرز می شوند که مهاجرت های بی رویه عامل اصلی عدم توازن جمعیت دانش آموزی و امکانات آموزشی در البرز است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز تصریح کرد: استان البرز نیاز به حرکت با شتاب نهضت مدرسه سازی دارد تا دانش آموزان زیر پوشش فضای مناسب آموزشی و تربیتی قرار گیرند.

امروز با حضور خیرین و استاندار البرز کلنگ مدرسه ۱۲ کلاسه حضرت فاطمه الزهرا (س)به به همت خیر نیک اندیش " محمد رضا ایزد بین " در محمد شهر کرج به زمین زده شد.
این مدرسه در زمینی به مساحت ۲ هزار متر مربع و با زیربنای یک هزار و ۸۴۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان احداث می شود.