تاریخ : 1401/10/17



با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز

کلنگ اولین پارکینگ طبقاتی محمدشهر برزمین زده شد

     به گزارش روابط عمومی شهرداری محمدشهر طی مراسمی با حضور احمد افضلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز، امام جمعه، فرمانده سپاه ناحیه جوادالائمه (ع)،اعضای شورای شهر، شهردار و مدیران شهری محمدشهر کلنگ اولین پارکینگ طبقاتی محمدشهر در یکی از پر ترددترین معابر محمدشهر بر زمین زده شد

در این مراسم احمد افضلی معاون عمرانی استانداری البرز با تقدیر از تلاشهای صورت گرفته در حوزه فعالیتهای عمرانی در محمدشهر، ایجاد پارکینگ های طبقاتی و مکانیزه را در شهرهایی همچون محمدشهر و کرج بسیار ضروری و راهکاری بسیار مناسب در حل مشکلات ترافیکی دانست.

همچنین در این مراسم مهرداد حسن زاده شهردار محمدشهرگفت: ایجاد بازارچه غذا اولین پروژه گردشگری ، اشتغالزا با درآمدزایی پایدار در محمد شهر بود که با زیربنای چهار هزار متر مربع و با اختصاص ۱۱ میلیارد تومان اعتبار عملیات ساخت آن به اجرا درآمد.

در این بازارچه که غرفه های متعدد پیش بینی شده است ، انواع غذاهای ایرانی و محلی طبخ و در اختیار گردشگران و شهروندان قرار می گیرد.

همچنین مجمتع تجاری و نخستین پارکینگ طبقاتی محمد شهر دیگر پروژه اشتغالزا با درآمدزایی پایدار است که با هفت هزارو ۷۵۰ متر مربع در پنج طبقه و یک طبقه منفی ساخته می شود؛ این مجتمع دارای غرفه های تجاری و ۱۵۰ پارکینگ خودرو است .

برای ساخت این مجتمع و پارکینگ طبقاتی حدود ۲۹ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

بازارچه محلی محمدشهر با هدف ساماندهی دستفروشان ، بازاریان و ایجاد اشتغال برای جوانان و درآمد زایی پایدار شهری سومین پروژه عمرانی بود که در فضایی به مساحت پنج هزار متر مربع و با اختصاص ۹ میلیارد تومان ساخت آن آغاز شد.

شهردار محمدشهر در آیین کلنگ زنی این پروژه ها اعلام کرد: این پروژه ها با هدف جذب گردشگران ، ایجاد اشتغال ، رفاه عمومی و درآمد زایی پایدار برای شهر به اجرا درآمده و تلاش ها براین است تا در کمترین زمان ممکن بهره برداری شوند.

مهرداد حسن زاده اظهار کرد: امسال پروژه های متعددی با هدف محرومیت زدایی ، اشتغالزایی ، تغییر سیمای شهری و رضایتمندی شهروندان در محمد شهر اجرا شده است .

وی از آسفالت ۱۱۰ هزار متر مربع از معابر ، ۶ هزار متر جدولگذاری و ایجاد شبکه برای هدایت آبهای سطحی از جمله پروژه های اجرا شده در این شهر نام برد و گفت : حدود ۴۰ میلیارد تومان اعتبار صرف این پروژه ها شده است .

شهردار محمد شهر افزود: ساماندهی نهر آلاینده زیست محیطی سیاه جوی ، دیوار کشی مصلای نماز جمعه ، تکمیل مجتمع فرهنگی محمد شهر و دیوار کشی گلزار شهدا از پروژه های در دست اقدام است.

حسن زاده بیان کرد: امسال ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای برنامه های فرهنگی ، ۲۰۰ میلیون تومان برای بهسازی مدارس ، هشت میلیارد تومان برای کمک به فضاهای ورزشی و فرهنگی محمد از سوی مدیریت شهری احتصاص داده شده است.

همچنین چهار بوستان محله ای نیز با صرف چهارده میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در محمد شهر بهسازی شده است.

محمدشهر با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب شهر کرج قرار دارد