تاریخ : 1401/10/15



عملیات ساخت سه پروژه عمرانی گردشگری ، اشتغالزا با درآمدزایی پایدار روز چهارشنبه در آیینی با حضور مسوولان استانی در محمد شهر کرج آغاز شد.

خبر محمدشهر به نقل از ایرنا:ایجاد بازارچه غذا اولین پروژه گردشگری ، اشتغالزا با درآمدزایی پایدار در محمد شهر بود که با زیربنای چهار هزار متر مربع و با اختصاص ۱۱ میلیارد تومان اعتبار عملیات ساخت آن به اجرا درآمد.

در این بازارچه که غرفه های متعدد پیش بینی شده است ، انواع غذاهای ایرانی و محلی طبخ و در اختیار گردشگران و شهروندان قرار می گیرد.

همچنین مجمتع تجاری و نخستین پارکینگ طبقاتی محمد شهر دیگر پروژه اشتغالزا با درآمدزایی پایدار است که با هفت هزارو ۷۵۰ متر مربع در پنج طبقه و یک طبقه منفی ساخته می شود؛ این مجتمع دارای غرفه های تجاری و ۱۵۰ پارکینگ خودرو است .

برای ساخت این مجتمع و پارکینگ طبقاتی حدود ۲۹ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

بازارچه محلی محمدشهر با هدف ساماندهی دستفروشان ، بازاریان و ایجاد اشتغال برای جوانان و درآمد زایی پایدار شهری سومین پروژه عمرانی بود که در فضایی به مساحت پنج هزار متر مربع و با اختصاص ۹ میلیارد تومان ساخت آن آغاز شد.

شهردار محمدشهر در آیین کلنگ زنی این پروژه ها اعلام کرد: این پروژه ها با هدف جذب گردشگران ، ایجاد اشتغال ، رفاه عمومی و درآمد زایی پایدار برای شهر به اجرا درآمده و تلاش ها براین است تا در کمترین زمان ممکن بهره برداری شوند.

مهرداد حسن زاده اظهار کرد: امسال پروژه های متعددی با هدف محرومیت زدایی ، اشتغالزایی ، تغییر سیمای شهری و رضایتمندی شهروندان در محمد شهر اجرا شده است .

وی از آسفالت ۱۱۰ هزار متر مربع از معابر ، ۶ هزار متر جدولگذاری و ایجاد شبکه برای هدایت آبهای سطحی از جمله پروژه های اجرا شده در این شهر نام برد و گفت : حدود ۴۰ میلیارد تومان اعتبار صرف این پروژه ها شده است .

شهردار محمد شهر افزود: ساماندهی نهر آلاینده زیست محیطی سیاه جوی ، دیوار کشی مصلای نماز جمعه ، تکمیل مجتمع فرهنگی محمد شهر و دیوار کشی گلزار شهدا از پروژه های در دست اقدام است.

حسن زاده بیان کرد: امسال ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای برنامه های فرهنگی ، ۲۰۰ میلیون تومان برای بهسازی مدارس ، هشت میلیارد تومان برای کمک به فضاهای ورزشی و فرهنگی محمد از سوی مدیریت شهری احتصاص داده شده است.

همچنین چهار بوستان محله ای نیز با صرف چهارده میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در محمد شهر بهسازی شده است.

محمدشهر با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب شهر کرج قرار دارد