تاریخ : 1401/10/15



پروانه ساخت در بافت های فرسوده البرز رایگان شد

 

خبر محمدشهر به نقل از ایرنا:معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج اعلام کرد: با دستور استاندار البرز، صدور پروانه ساخت مسکن در بافت های فرسوده این استان رایگان شده است.

به گزارش ایرنا، غفور قاسم پور روز چهارشنبه در حاشیه کلنگ زنی سه پروژه عمرانی گردشگری و اشتغالزایی در محمدشهر کرج به خبرنگاران گفت : تمام شهرداری های استان البرز موظف به صدور پروانه رایگان برای ساکنان بافت های فرسوده شهری در این استان هستند.

وی ادامه داد: افزون بر صدور پروانه رایگان ، تمهیدات ویژه ای برای تشویق مردم به بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی فرسوده در بافت های قدیمی و غیر مقاوم این استان پیش بینی شده است.

معاون استاندار البرز گفت : انتظار می رود ساکنان بافت های فرسوده با استفاداز این فرصت برای بازسازی ، نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی خود در البرز از جمله شهرستان کرج اقدام کنند.

قاسم پور تاکید کرد: با توجه به وجود گسل های زلزله در استان البرز، ساکنان بافت های فرسوده به نوسازی و مقاوم سازی منازل خود تشویق خواهند شد.

استان البرز دارای ۲ هزار هکتار بافت فرسوده شهری است که یک هزار هکتار این بافت در کلانشهر کرج ، ۴۵۹ هکتار در محمد شهر کرج و مابقی در سایر شهرهای استان واقع شده است.

این استان با جمعیتی حدود سه میلیون و۲۰۰ هزار نفر و مساحت پنج هزارو۸۰۰ کیلومتر مربع دارای ۴۰۰ کیلومتر گسل زلزله است.